woensdag 23 november 2011

LarieCook 24hour comics day 2011



Op 1 Oktober 2011 heb ik opnieuw meegedaan met de 24hour comics day.
(een evenement waarbij striptekenaars over de hele wereld proberen een comic van 24 pagina's
in 24 uur non-stop tekenen te voltooien)
Na twee fantastische edities in stripantiquariaat Lambiek,
deed ik dit keer voor de afwisseling eens mee in Singapore.


(check het meisje op de foto die van een "Hey Baby" zit te genieten)

Vanwege het feit dat wij (Arie en Jacqueline) naar Maleisie/Borneo op vakantie gingen,
zat er niets anders op dan daar in de buurt een editie van de "comics day" te zoeken,
het werd dus Singapore.

Een belangrijke reden voor mij om naar Maleisie/Borneo te gaan,
is dat dit het enige gebied in de wereld is waar Oerang-oetans leven.
Ik had daarom al voor vertrek besloten dat mijn strip over deze apen zou gaan.


(hier zie je de eerste pagina van het resultaat)

De 24hour comics day was helemaal top,
een heel aparte ervaring om zo ver van huis mee te doen,
maar gelukkig had ik allemaal heel aardige Aziatische striptekenaars om me heen.



Uiteindelijk werd mijn strip zelfs verkozen tot de leukste van alle deelnemers,
daar was ik natuurlijk super blij mee, al was het volgens mij ook wel de
"vreemde eend in de bijt" factor.



De rest van de vakantie mocht er ook wezen,
met lieve mensen, lekker eten, en prachtige natuur.
en als hoogtepunt dat we op Borneo dan ook werkelijk een wilde Oerang-oetan zagen.



Ik ga dan ook de opbrengsten van het verkopen van de strip gebruiken om de Oerang-oetans
een beetje te helpen.



Hopelijk blijft dit beeld dan niet alleen in mijn hoofd,
maar ook in de werkelijkheid bestaan.