vrijdag 12 oktober 2012

Kleurplaten Superhelden

Voor een vakantiekamp voor kleine kinderen maakte ik drie kleurplaten met het thema superhelden. Bij de eerste twee kleurplaten is het de bedoeling dat je je eigen hoofd op de superheld tekent of plakt. Eentje voor de jongens,(hee, ken ik die kwade professor in die reuze robot niet ergens van?)en een met een ander lichaam voor de meisjes. (leek me toch wel noodzakelijk)
De superheld slaat de boel kort en klein, terwijl de superheldin twee kleine schattige poesjes helpt ontsnappen (na heel hard nadenken over wat het allemaal betekende voor de positie van de vrouw in onze samenleving, en wat ik dan de helden het best kon laten doen om het ook nog een aantrekkelijke kleurplaat te laten zijn voor jongens dan wel meisjes, ben ik uiteindelijk maar naar zo politiek incorrect mogelijk doorgeslagen)...
...het leek me dan ook het beste om mijzelf als de kwade professor te tekenen....... ...Plus nog in de bonus deze kleurplaat met echt bestaande superhelden erop.